Erikslustvägen 2, Malmö

Moped

Mopeden är ett utmärkt alternativ till kollektivtrafik och att vara beroende av att andra kan köra. Den innebär stor frihet och mycket glädje. Det är dock mycket viktigt att man kan framföra den säkert och med goda kunskaper om hur den fungerar.

Våra trafiklärare är mycket duktiga på mopedkörning och brinner för att föra sina kunskaper vidare. Hos oss får du en grundlig utbildning i hur mopeden ska hanteras. Du tillgodogör dig också ett sunt tänkande kring risker och säkerhet i trafiken.

Vi på Fridhemstrafikskola vill att du ska få en så effektiv och sparsam utbildning som möjligt. Därför vill vi gärna att du berättar för oss om dina förväntningar och mål på utbildningen. Då kan vi tillsammans göra upp en plan som får din utbildning att flyta på bästa sätt.

Våra körlektioner utgår från Erikslustvägen 2 vid Fridhem.

För att din lektion ska bli så effektiv och lärorik som möjligt så är det viktigt att du kommer väl förberedd genom att du gått igenom föregående lektion samt att du är utvilad och ser positivt på dagens körlektion.

Så här går en körlektion till hos oss:

• Vi börjar med en återblick ifrån förra lektionen för att friska upp de redan befintliga kunskaperna och reflektera över vad vi har framför oss.
  • Sedan tar vi upp dagens mål med lektionen, både dina och våra.
  • Eleven gör efter lektionens slut en egen utvärdering av lektionen.
  • Därefter sammanfattar vi tillsammans de nya kunskaperna då lektionen är avslutad.

Om du vill ha det på något annat sätt – meddela din lärare i god tid! Vi är alltid flexibla med hänsyn till dina önskemål.

© Fridhems Trafikskola. Alla Rättigheter Reserverade.