Erikslustvägen 2, Malmö

Intensivkurs

En intensivkurs har blivit ett populärt sätt att ta körkort på och fungerar bra för många människor. Själva intensivkursen skiljer sig inte ifrån en vanlig traditionell utbildning, skillnaden är istället att du kör mycket under en kort period.

Planering
Du kan själv planera din intensivkurs eller följa några av våra exempel.

Exempel 1 – 15 lektioner á 80 minuter
3 veckors intensivkurs
Du bokar ca 5 körlektioner per vecka.
(1*80 lektioner sammanhängande varje dag)

Pris: 17 610 kr

Exempel 2 – 20 lektioner á 80 minuter
4 veckors intensivkurs
Du bokar ca 5 körlektioner per vecka.
(1*80 lektioner sammanhängande varje dag)

Pris: 22 500 kr

Riskutbildning
Riskutbildning Del 1 riskettan gör du i början eller innan du har börjat din intensivkurs på trafikskolan. Riskutbildning Del 2 halkan bokas så sent som möjligt under din intensivkurs då läraren på körskolan anser att du kan göra den.

Du kan boka riskettan själv på elevcentralen eller kan trafikskolan boka den till dig.

Teori
Innan du påbörjar din intensivkurs hos oss är det bra ifall du deltar på våra lärarledda teorilektioner för att nå bästa resultat.

Innan du påbörjar din intensivkurs på körskolan behöver du klara teorifaserna A, B, C och F minst två veckor innan. Alla 8 tester ska vara klara innan ditt körprov utförs. Körkortstesterna kan du göra online via mobil, dator eller surfplatta.

Körningen
Trafikskolan har en utbildningsplan som följer 15 körmoment, dessa moment kan du läsa mer om på elevcentralen. Om du har förkunskaper sedan tidigare kommer trafikläraren att göra en bedömning var i utbildningen du bör starta för att nå bästa resultat.

Alla människor är individuella och det är alltid bra ifall du har en del körvara sedan tidigare. Utveckling sker gradvis och du måste vara förberedd på att utvecklingen inte alltid går bra varje dag.

Att tänka på
Kom ihåg att vår intensivkurs är precis som det låter, en kurs (utbildning), den syftar på att du ska tillgodogöra dig kunskaper på kort tid. Du kan alltså inte på förhand förvänta dig att bli färdig efter intensivkursen eller att man automatiskt får ett förarprov bokad, du måste vara beredd på att det kan bli fler körlektioner om utvecklingen inte går som du tänkt dig. Oavsett vilket har du tillgodogjort dig kunskaper som annars kanske skulle tagit flera månader.

© Fridhems Trafikskola. Alla Rättigheter Reserverade.